ماه رجب بهار عبودیت

حدیث وندای #ملک_داعی_در_ماه_رجب 

?يكى از مراقبتهاى مهم در اين ماه به ياد داشتن حديث «ملك داعى» مى ‏باشد كه از پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم روايت شده است :

?«خداى متعال در آسمان هفتم فرشته ‏اى را قرار داده است كه «داعى» گفته مى ‏شود.هنگامى كه ماه رجب آمد، اين فرشته در هر شب اين ماه تا صبح مى‏ گويد:

 ?خوشا بحال تسبيح كنندگان خدا، خوشا بحال فرمانبرداران خدا. خداى متعال مى ‏فرمايد: همنشين كسى هستم كه با من همنشينى كند، فرمانبردار كسى هستم كه فرمانبردارم باشد و بخشنده خواهان بخشايش هستم.

? ماه ماه من بنده بنده من و رحمت رحمت من است. هر كسى در اين ماه من را بخواند او را اجابت مى‏ كنم و هر كس از من بخواهد به او مى‏ دهم و هر كس از من هدايت بخواهد او را هدايت مى‏ كنم. اين ماه را رشته ‏اى بين خود و بندگانم قرار دادم كه هر كس آن را بگيرد به من مى‏ رسد». 

……

♻️باید در تمام این ماه و ماه شعبان و رمضان و تمام عمر، اهمیت زیادی به دعا جهت توفیق اخلاص داده،

 وبا توجه به خدای متعال با نامهای او مانند کریم العفو و مُبَدل السیئات و توسل به معصومین نماییم، زیرا روی ما لیاقت توجه به حضرت قدس خدا را ندارد و برای جبران این نقص باید به اولیای آبرومند او متوسل شد. و آنگاه شب خود را با توسل به نگهبانان آن که از معصومین “ع” هستند، برای اصلاح حال و اعمال خداییش به پایان برساند. 

?کتاب المراقبات نوشته آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، صفحات ٩۵ تا ١١١

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.