رجب ماه استغفار

? چرا در ماه رجب باید استغفار کنیم؟

?«در ماه رجب، رحمت رحیمیه خدا جاری است. برای اینکه در معرض این رحمت قرار گیریم باید زیاد استغفار کنیم. 

?اگر ما استغفار کنیم، آن رحمت ما را در بر می‌گیرد و مورد مغفرت قرار می‌گیریم و گذشته ما پاک می‌شود و هم اینکه خدای متعال رجوعی به ما می‌کند. 

?وقتی ما غفلت کردیم، ممکن است خدای متعال از ما اعراض کند؛ این رجوع خدای متعال موجب احیای قلب انسان است؛ در مناجات آمده است که: “أَمَاتَ قَلْبِي عَظِيمُ جِنَايَتِي فَأَحْيِهِ بِتَوْبَةٍ مِنْكََ".»

? اگر اهل استغفار بشويم خدای متعال ما را با مال و فرزند کمک می‌کند.

?«ذکر استغفار، آثار فراوانی دارد. يکی از آثارش در بيان حضرت نوح(ع) به قومش آمده است که فرمود: «اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا. يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُم مِّدْرَارًا. وَ يُمْدِدْكُم بِأَمْوَالٍ وَ بَنِينَ وَ يَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا»؛ 

?از پروردگار خودتان طلب مغفرت بکنيد که او غفار است. نتيجه‌اش چیست؟ آسمان بر شما بارش فراوان نازل می‌کند؛ هم رحمت ظاهری است که همين باران است و هم برکات سمائی و معنوی است؛ «وَ يُمْدِدْكُم بِأَمْوَالٍ وَ بَنِينَ وَ يَجْعَل لَّكُمْ جَنَّاتٍ وَ يَجْعَل لَّكُمْ أَنْهَارًا»؛ اگر اهل استغفار بوديد خدای متعال شما را با مال و فرزند کمک می‌کند… 

?لذا یکی از دستورات در روایات به کسانی که خدا به آنها فرزندی نداده، این است که استغفار کنند. مثلاً يک‌سال سحرها استغفار کنند تا موانعش رفع شود؛ آن‌وقت خدای متعال ممکن است يک نسل پاکی به انسان بدهد». 

?سید محمد مهدی میر باقری

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.