رحلت بیانگذار جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض می کنیم

✔امام خميني(ره) با خودآگاهي خاصي که نسبت به زمان خود داشتند، بدون آن كه چشمشان را از واقعيات زمانه ببندند، و نيز بدون آن كه آرمان هاي الهي را ناديده بگيرند و به آن ها پشت كنند، آرمان هاي الهي را با مقتضيات زمان پيش بردند. اين يكي از شاخصه هاي خاص ايشان بود به طوري که دشمنان نظام اسلامي با اين که سعي مي کنند جمهوري اسلامي را متهم کنند که نهادهاي آن غير انتخاباتي است، راه به جايي نبرند. چون وقتي بتوانند ثابت کنند نظام اسلامي با رأي مردم به صحنه نيامده است به خود حق مي دهند به عنوان دفاع از مردم با نظام اسلامي درگير شوند و آن را ساقط کنند. 

✅حضرت امام خميني(ره) به ما فهماندند چگونه عمل کنيم تا نه از زمانه ي خود منزوي شويم و نه تسليم وضع موجودِ ظلماني آن گرديم و از آرمان هاي خود دست برداريم. اين عبارت است از خودآگاهي تاريخي از يک طرف، و خودآگاهي ديني از طرف ديگر. 

✔وقتي تبليغات غرب همه جا را پر کرده بود كه: دوره ي دين و حكومت ديني گذشته است، امام خميني(ره)، ماوراء آن تبليغات متوجه بودند حقيقت چيز ديگري است و تبليغ دنياداران جريان نوراني تاريخ را تغيير نمي دهد. غرب طوري موضوعِ «دوره ي دين گذشته است» را تبليغ كرده بود كه در عين آرزو به داشتن يك حكومت ديني، نمي توانستيم اميد به وجود آمدن آن را در خودمان زنده نگه داريم. در قلب نسل جوان آن روزها طوري درخت تلخ يأسِ از ايجاد حكومت ديني را كاشته بودند كه نسل جوان نتواند به ياري کسي که بخواهد پايه ي حکومت ديني را بگذارد برخيزد. فكر مي كرديم همه به دين و حكومت ديني پشت كرده اند و تسليم سرنوشت سياه حاكميت كفر شده اند. به همين جهت تأکيد مي کنم، باوركردن اين که مي توان انقلاب اسلامي به راه انداخت، لطفي بود كه خداوند از طرف امام خميني(ره) به اين ملت ارزاني كرد. از همه مهم تر آنچه ملت مسلمان را فوق تحليل هاي يأس آلود، در آن شرايط سخت وارد ميدان انقلاب كرد، احساس وظيفه ي شرعي بود، و اين احساس، كليد اصلي پيروزي انقلاب اسلامي گشت. در شرايطي كه همه جا تبليغ شده بود دوره ي دين گذشته - چه رسد به حكومت ديني- حضور انقلاب ديني چيز بسيار عجيبي بود. اسپوزيتو((استاد امور بين الملل و مطالعات اسلامي در دانشگاه جرج تاون)) مي گويد: حضور آخوندهاي تفنگ به دست در خيابان هاي ايران خبر از شكست تبليغات 400 ساله ي غرب مي دهد. انقلاب اسلامي طوري شالوده و مباني ضدِ قدسي غرب را در هم ريخت که گويا چهارصدسال تاريخ مدرنيته و فرهنگ سکولار وجود نداشته است. 

✅امام خميني« قدس سره» در شرايطي حرکت خود را آغاز کردند که جهان نمي فهميد انقلاب ديني يعني چه، و آن را يك كار بي معني مي دانست. آقاي ميشل فوكو در كتاب «ايرانيان چه رؤيايي در سر دارند؟» مي گويد: وقتي خبرنگاران در پاريس از آقاي خميني سئوال كردند كه شما چه حكومتي را پيشنهاد مي كنيد، ايشان گفتند: حكومت اسلامي. اين جواب در آن زمان براي خبرنگاران يک جواب مبهم و به اصطلاح خودمان وعده ي سرخرمن بود. چون نمي توانستند معني حكومت بر اساس دين را تصور كنند! اين جا است که بايد عنايت داشته باشيد امام(ره) در خودآگاهي تاريخي خود نه تنها بايد متوجه باشند دنيا در تصور حكومت اسلامي چه مشكلي دارد، بلکه بايد فرصتِ پيش آمده را غنيمت شمارند و به کم تر از حکومت اسلامي قانع نشوند، و نگويند حالا که کار مشکل است به چيزي در حدّ انقلاب مشروطه راضي شويم. چنين عقب نشيني را به خود راه ندادند، بلكه سعي نمودند با آرامش مخصوصِ به خود مشكل را حل نمايند، با اين که مي دانستند در اين راه موانع سنگيني وجود دارد ولي به جهت روح توحيدي شان، با اطمينان کامل مي دانستند براي رفع اين موانع، خداي هستي راهكارهايي را گذاشته است. شما نيز اگر به دو نكته ي آخر توجه فرمائيد همواره در هر شرايطي، هر چند آن شرايط سخت و سنگين باشد افتخار حفظ انقلاب برايتان مي ماند. بايد بدانيد در جهاني زندگي مي كنيد كه اولاً: براي تحقق حكومت اسلامي موانع زيادي در صحنه است، ثانياً: به جهت الهي بودن انقلاب اسلامي پروردگار عالم راه رفع اين موانع را براي موحّدين مقدر کرده است. با توجه به اين موضوع است که مي توان حكومت ديني را - كه ميراث امامِ بزرگوار است- براي خود و آينده ي جهان، حفظ نمود و از آلوده شدن در ظلمات مدرنيته خود را رهانيد. 

✔وقتي متوجه انواع خطراتي شديم که حکومت ديني را تهديد مي کند و آن تهديدها را شناختيم و در مسير دفع آن ها پايمردي کرديم، در باقي ماندن انقلاب اسلامي در آينده ي تاريخ، شريک هستيم و از حيات خود ثمره ي لازم را خواهيم گرفت، و از تاريخ نوراني انبياء و اولياء الهي بيرون نيفتاده ايم. 

? امام خمینی وخود آگاهی ..استاد اصغر طاهرزاده
 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.