به خدا ارکان هدایت فرو ریخت

بسم الله الرحمن الرحیم
نَادَى جَبْرَئِیلُ بَیْنَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ بِصَوْتٍ یَسْمَعُهُ کُلُّ مُسْتَیْقِظٍ تَهَدَّمَتْ وَ اللَّهِ‏ أَرْکَانُ‏ الْهُدَى‏ وَ انْطَمَسَتْ وَ اللَّهِ نُجُومُ السَّمَاءِ وَ أَعْلَامُ التُّقَى وَ انْفَصَمَتْ وَ اللَّهِ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى قُتِلَ ابْنُ عَمِّ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى قُتِلَ الْوَصِیُّ الْمُجْتَبَى قُتِلَ عَلِیٌّ الْمُرْتَضَى قُتِلَ وَ اللَّهِ سَیِّدُ الْأَوْصِیَاءِ قَتَلَهُ أَشْقَى الاخرین
«پس از رحلت نبی اکرم (ص) و شکل‌گيری آن حوادث، اميرالمؤمنين(ع) به طور مستقيم با سران ظلم و نفاق درگير نمی‌شوند؛ بلکه با اتخاد تدابير بلندی که در شأن معصوميت و ولايت امام است، به جنگ با محصول آنها، يعنی “نکث” و “قسط” و “مروق” می‌روند و چشم فتنه را کور می‌کنند. 

لذا سرحلقه بصيرتی که محصول رويارويی‌های اميرالمومنين (ع) با ناکثين و قاسطين و مارقين است، ارزشمندترين و غنی‌ترين سرمايه شيعه در طول تاريخ بوده است.

حضرت، آن وقتی آماده شهادت شدند که مأموريت خودشان را در کور کردن چشمِ «ظلماتٌ بعضها فوق بعض» _ که همان ظلمات حاصل از آن حوادث است _ تمام کرده بودند. شاهد اين مطلب بخشي از زيارت غديريه است که می‌خوانيم: «وَ لَمَّا رَأَيْتَ قَدْ قَتَلَتْ النَّاكِثِينَ وَ الْقَاسِطِينَ وَ الْمَارِقِينَ، وَ صَدَّقَكَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَعْدَهُ، فَأَوْفَيْتَ بِعَهْدِه»؛ [زمانى كه ديدى پيمان‌شكنان و ستمكاران و بيرون‌رفتگان از دين را كُشتى، و رسول خدا _كه درود خدا بر او و خاندانش باد_ وعده‌اش را به تو راست گفته بود، تو هم به عهدش وفا كردى]». 

?استاد محمد مهدی میر باقری

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.