از مصدق تا امروز

✔در۲۸ مرداد ۱۳۳۲ چه اتفاقی افتاد؟

مصدق چه کرد که سرنگون شد؟

او با چه کسی جنگید و به چه کسانی اعتماد و تکیه کرد؟

مصدق از چه کسانی کتک خورد؟

✅رهبری فرمود :کسی که از #تجربه‌ی ۶۰ساله خود و شناخت ۶۰ ساله از #آمریکا می‌گوید، می‌شود که #آمریکا را نشناسد و به او #اعتماد کند؟!

✔رهبر انقلاب :من مکرّر در دوران همین مذاکرات هسته‌ای گفتم به آمریکایی‌ها نمی‌شود اعتماد کرد. حالا هم ملاحظه می‌کنید و می‌بینید؛ حرف‌هایی که می‌زنند، عملکردی که نشان می‌دهند، کاملاً امضای آن حرفی است که بنده آن‌وقت میزدم.

 ✅وقتى نهضت مصدق در کشور پیش آمد؛ امریکایى‌ها یک نفر را با یک چمدان دلار فرستادند و او با ایجاد یک بحران مصنوعى،حکومت ملى را سرنگون کرد و رژیم محمدرضا پهلوى بر کشور مسلط شد.

من به اين گفتگوها #خوشبين نيستم. چون تجربه‌های گذشته‌‌ی ما نشان می‌دهد. حادثه‌ی تاریخی وقتی حامل درس است، گذشت زمان تاثیری ندارد؛ باید از آن #درس بگیریم

✔️آمریکا حتی به آن‌هایی که به او امید بستند و برای کمک گرفتن به سراغش رفتند هم رحم نکرد؛ مثل #دکتر_مصدق که برای آنکه جلوی انگلیسی‌ها بایستد به سراغ آمریکایی‌ها رفت و به آن‌ها اعتماد کرد؛ و بعد، #کودتای۲۸مرداد، نه به‌وسیله‌ی انگلیس که به‌وسیله‌ی آمریکا انجام شد.

?یعنی این‌ها حتی به امثال #مصدق هم راضی نیستند؛ این‌ها نوکر می‌خواهند، سرسپرده می‌خواهند، توسری‌خور می‌خواهند، مثل محمدرضای پهلوی.

#عبرت_بگیریم 

✔آمریکایی‌ها #کودتای۲۸مرداد سال ۳۲ را در اینجا راه انداختند و حکومت #مصدق را سرنگون کردند… مصدق به آمریکائی‌ها اعتماد کرده بود… با آنها روابط دوستانه‌ای داشت.» 

✅مصدق را گرفتند، زندانی کردند و محمدرضا پهلوی را برگرداندند. ۲۵ سال این #ملت، زیر یوغ حکومت وابسته‌ پهلوی به انواع خفتها مبتلا شد. آمریکایی‌ها این کار را کردند.۹۴/۸/۱۲ 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.